dimecres, 2 de gener del 2013

Cupcakes de xuxes! (xiclet amb núvols de sucre)


Sí, heu sentit bé! De xiclet! I com? Doncs un dia, llegint el primer bloc que vaig llegir sobre cupcakes (Objetivo Cupcake Perfecto) vaig topar amb la recepta dels cupcakes de xiclet. A part de trobar-los espectacularment preciosos (Alma, ets una artista!) els vaig trobar molt curiosos i vaig començar a buscar la pasta de xiclet. Heus ací com vaig topar-me amb un altre dels blocs que m'inspiren (Cupcakes a Diario) ja que na Ivana (una altra artista!) té botiga on-line (on, per cert, podreu trobar la pasta de xiclet). De la recepta de la Ivana vaig reservar-me la idea de la crema suïssa... però això per a una altra ocasió!

Si hem de ser sincers no vaig seguir ni una recepta ni l'altra! De fet van ser la meva inspiració però vaig experimentar del tot... 




Aquests cupcakes els vaig fer en plena època de descobriments diversos, com la pasta de núvols de sucre o Marsmallows Fluff. Ara sé que l'ús que li vaig donar va ser potser el més pringós possible! Tornaré a experimentar fent-ne un frosting...




PER A LA MADALENA (12-14 u)

  • 100 g de mantega a temperatura ambient
  • 100 g de sucre
  • 3 ous
  • 200 g de farina
  • 1 1/2 c/p llevat
  • 120 mL de llet semidesnatada
  • 1 c/s de xiclet en pasta
Es preescalfa el forn a 180ºC i es preparen les paperetes al motlle. En un bol es mescla el llevat amb la farina. En un altre bol es mescla la mantega amb el sucre. S'afegeixen els ous un a un i remenant cada vegada. Després s'afegeix la meitat de la farina, després la llet i finalment la resta de la farina. Un cop tots els ingredients ben integrats s'afegeix la pasta de xiclet i es mescla bé. S'omplen 2/3 de cada papereta i es fornegen durant 20 minuts o fins que en punxar amb un escuradents aquest surti net.





Aquesta vegada no vaig voler fer frosting. Ja us he dit que va ser experimentació total! Així que vaig agafar el Marsmallow Fluff i el vaig estendre per tota la superfície del cupcake. Per decorar vaig usar uns mini-núvols de sucre que vaig comprar. El resultat és, si més no, curiós. 

No sé si us haureu fixat però en aquesta recepta no he fet servir oli sinó mantega... La propera vegada que els faci ja canviarem coses!!





Aquí els cupcakes de xiclet i els de figa preparats per anar a una reunió de dietistes-nutricionistes... Jajajaja! I que consti que en van menjar!




I això és tot! Moltes gràcies per llegir-me i fins a la propera!