dijous, 6 de desembre del 2012

Cupcakes de galeta Oreo

Vaig veure aquesta recepta al bloc de l'Alma Obregón (Objetivo: cupcake perfecto) i vaig pensar que ho havia de provar. Em va semblar una idea boníssima i la decoració queda tan "cuca" amb la mini galeteta... Així que em vaig posar mans a l'obra. Jo no vaig fer mini cupcakes sinó cupcakes i, com sempre, vaig fer de les meves amb les quantitats dels ingredients... (què voleu! Per més que ho intenti no puc fer-hi res! Deu ser que la dietètica la tinc imprimada al codi genètic i sempre em surt aquella veueta que diu "massa mantega!" "quina exageració de sucre!" "i si canviem mantega per oli?")




PER A LA MADALENA
  • 2 ous
  • 100 g de sucre
  • 115 g de farina
  • 100 g de mantega
  • 2 c/s i mitja de cacau en pols sense sucre (jo hi vaig posar cacau en pols estàndard)
  • 1 c/p de llevat
  • 1 c/c d'extracte de vainilla
  • 60 mL de llet
  • 6 c/s d'oreo mòltes (i generoses!)
Com sempre, preescalfar el forn a 160ºC i preparar les paperetes al motlle. En un got es mescla la llet freda i l'extracte de vainilla. En un bol es mesclen els ingredients secs (farina, llevat, cacau i galetes Oreo mòltes) i en un altre es mesclen el sucre i la mantega fins a obtenir una textura cremosa, moment en el qual afegirem els ous un a un. Un cop integrats els ingredients afegirem la meitat de la farina i mesclarem, la mescla de llet amb vainilla (tornem a mesclar) i la resta de farina. S'ha de repartir la massa entre els paperets recordant omplir només 2/3 parts perquè si no ens vessarà del paperet i muntarem un sidral dins del forn (i després s'ha de netejar! vaig tenir una mestra a l'intitut que sempre deia "No es muy limpio el que mucho limpia sinó el que poco ensucia" i quina raó tenia la dona!!!). Es couen 20-23 minuts o fins que punxant amb un escuradents aquest surti net. Caldrà estar vigilant perquè és molt fàcil que se'ns coguin massa les madalenes en un segon de distracció! Un cop cuites, treure del forn i deixar reposar 5 minuts per després treure-les del motlle i deixar-les reposant en una reixeta. 

Molts i moltes us preguntareu quina trascendència té que es refredin sobre la reixeta o sobre el marbre de la cuina... no és pas cap invenció ni caprici! És important perquè d'aquesta manera es refreda tota la madalena a l'hora i s'eviten les condensacions d'aigua que poden estovar la nostra obra d'art o bé poden fer que els paperets es desenganxin i s'obrin.

Mentre es refreden les madalenes aprofitarem el temps i prepararem el buttercream de galetes Oreo.




PER AL BUTTERCREAM DE GALETES OREO
  • 110 g de mantega sense sal i a temperatura ambient
  • 200 g de sucre glass
  • 1 c/c d'extracte de vainilla
  • 6 c/p de llet
  • 4 c/s de galetes Oreo tamitzades (important per tal de no espatllar la textura del buttercream)
Es mescla la mantega (prèviament treballada) amb la llet, la vainilla i la pols de galetes Oreo. Un cop homogeneïtzat anirem afegint el sucre glass tenint cura de fer-ho mica en mica per tal de no esquitxar-ho tot. Un cop obtinguda una pasta suau i esponjosa, passar-la a una màniga pastissera amb una boca maca (la 1M de Wilton, per exemple) i decorar els cupcakes. Per finalitzar la decoració podem posar amb una mica de gràcia una mini galeta Oreo.

I a menjar!!! Nyam!