divendres, 28 de desembre del 2012

Cupcakes de Nesquik Doble (i decoració nadalenca)

Ja estem de nou en plenes festes de nadals i jo gairebé sense enterar-me... Si és que ja fa vuit mesos i mig que vaig tenir a la meva petita princesa i sembla que va ser ahir!!! Pànic em fa com passa de ràpid el temps... 
El temps... això que jo tant necessito i tan poc tinc... jajajaja! Si és que això de ser mare t'absorbeix completament!

Tornant als Nadals... m'encanten! Enguany tenia jo molt d'esperit nadalenc però m'ha faltat temps per pensar en coses nadalenques com decorar el pis, muntar l'arbre (trist fer-ho el 22 de desembre amb els nens de Sant Ildefons cantant de fons...), fer les meves pròpies boles de l'arbre amb patchwork, fer cupcakes nadalencs... ah, no! això sí que ho he pogut fer!! A les 2 de la matinada, com sempre, però ho he fet! La veritat és que dilluns 24 tenia un dinar molt especial i molt esperat amb uns bons amics a qui estimo molt... Que qui són? Doncs els de la Cafetera de Sant Cugat! Si feu un cop d'ull al seu web veureu que són crítics de cafès i altres coses dolces! Clar, havia de quedar bé...




Així que què millor que arriscar-me no només amb un nou experiment sinó també amb la meva primera experiència (bé, segona) amb el fondant... La veritat és que em van felicitar (clar que éssent tan amics com som no sé si van parlar com a La Cafetera o bé com a ells mateixos... jo diria que l'amistat és incondicional! jejeje!) Jo, d'entrada, estic molt orgullosa del resultat! Tot és millorable en aquesta vida i tractant-se de les meves decoracions amb fondant aquesta frase pren encara més força, però per ser novella no puc dir que sigui cap fracàs. Bé, jutgeu vosaltres mateix@s...




PER A LA MADALENA (6-8 u)

  • 80 g de farina
  • 40 g d'oli d'oliva verge extra
  • 3 c/s plenes de nesquik tradicional (de xocolata)
  • 40 g de sucre
  • 1 1/2 c/c de llevat en pols
  • 1 polsim de sal
  • 1 ou
  • 60 mL de llet semidesnatada
  • 1/2 c/c d'extracte de vainilla
Preescalfem el forn a 180ºC i preparem les paperetes. En un bol mesclem la farina, el llevat, la sal i el nesquik i reservem. En un altre bol mesclem l'oli amb el sucre i l'extracte de vainilla. Afegim l'ou i batem. Afegim la meitat de la mescla d'ingredients secs, la llet i la resta de la mescla de secs. Omplim 2/3 de cada papereta i ho deixem coure uns 20 minuts o fins que l'escuradents surti net en punxar la madalena. Un cop cuites les treiem del forn i deixem reposar 5 minuts. Després les col·loquem damunt la reixeta per refredar del tot abans de decorar (recordeu que si no deixeu refredar del tot, en afegir el frosting us quedarà líquid!).




PER AL FROSTING DE MADUIXA

  • 100 g de mantega prèviament treta de la nevera (mínim 1 h abans)
  • 130 g de sucre glass
  • 4 c/s colmades de nesquik de maduixa
  • 1 c/c d'extracte de vainilla
  • 1 c/s de llet semidesnatada
Es treballa la mantega amb el batedor de barilles i s'hi afegeix el sucre glass poc a poc i vigilant que no salti. Un cop aconseguida una crema suau s'hi afegeix l'extracte de vainilla, la llet i el nesquik i es bat fins que estiguin tots els ingredients ben integrats.




I a decorar! Jo he fet servir una boca d'estrella i per a la decoració de sucre pasta fondant Regalice en color verd i uns talladors de fulles de grèvol.




En realitat vaig fer tres tipus de cupcakes per portar a Sant Cugat (sí, gran marató nocturna cupcakeriana...): de Nesquik doble, de Chips Ahoy i de Violeta amb panses. Però per a aquests darrers haureu d'esperar a una nova entrada! Us deixo una foto com a aperitiu...




I com que no hi havia a la botiga cap caixa per a 12 cupcakes (tampoc per a 6 ni per a 4!!) el meu marit només em va poder portar caixes per a un sol cupcake (pobre marit meu les coses que li faig fer!). Bé, al menys un cupcake de cada va anar amb la seva pròpia caixeta ben presentat! Ja sabeu que un regal encara és millor regal si es té una mica de cura amb la presentació...




I aquí els tres cupcakes en les seves respectives caixetes.




Quan no siguin festes de Nadal podeu decorar aquests cupcakes amb núvols de sucre (mini marshmallows)







Espero que us hagi agradat i... BONES FESTES!!